یزدفردا: رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز گفت: با توجه به فرصت‌های شغلی و کارآفرینی و نبود زیرساخت‌ها با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و کمبود نیروی انسانی در سال‌های آینده به نقطه بحران می‌رسد.

به گزارش یزدفردا: «مسلم خادم رضویه» به مناسبت هفته کار و کارگر در نشست با خبرنگاران شهرستان مهریز، گفت: نرخ اشتغال شهرستان مهریز در بخش صنعت ۶۳ درصد است و با توجه به فرصت‌های شغلی و کارآفرینی و نبود زیرساخت‌ها با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و کمبود نیروی انسانی در سال‌های آینده به نقطه بحران می‌رسد.

وی افزود: شهرک تازه تأسیس یزد مهر مهریز در شرف راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی جدید است و با راه اندازی واحدهای این شهرک، نرخ اشتغال در حوزه صنعت شهرستان مهریز به بالای ۷۵ درصد می‌رسد ولی نبود زیرساخت، دغدغه‌های حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

خادم رضویه تصریح کرد: با فراهم کردن زیرساخت‌ها می‌توان بستر مناسبی برای رسوب منابع انسانی در مهریز ایجاد و برای جامعه کار و تولید گامی موثر برداشت.

۱۲ هزار کارگر مهریزی بی‌بهره از هرگونه زیرساخت

این مسئول تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم فرهنگی، هنری، رفاهی و ورزشی برای کارگران و خانواده‌های آنها اصلاً در شهرستان وجود ندارد و این مشکل اصلی است.

خادم رضویه در ادامه بیان کرد: تنها استخر جامعه کارگری مهریز با گذشت حدود ۱۰ سال فقط پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به دلیل نبود اعتبارات رها شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال بودجه برای تکمیل تنها استخر کارگران زیر پوشش در این شهرستان که حدود ۱۰ سال معطل مانده، نیاز است.

خادم رضویه با بیان اینکه وجود این استخر برای استفاده بیش از ۱۲ هزار کارگر و خانواده‌ها آنها که در یکهزار و ۵۵۵ کارگاه و کارخانه اشتغال دارند، بسیار ضروری و جزو مطالبات اصلی است، ادامه داد: در این خصوص تاکنون پیگیری‌های مستمری انجام شده ولی هنوز اقدام لازم به عمل نیامده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا